Fundacja PROGRESJA

Utworzono: 20-03-2013

 Szanowni Państwo, 

Minął drugi rok naszej działalności. To dobry moment na krótkie podsumowanie tego, co udało się nam osiągnąć  w ciągu 24 miesięcy naszej pracy.
 
Od 1 kwietnia 2011 r. prowadzimy w Słupsku Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych – PION, który mieści się w lokalu dostępnym dla osób niepełnosprawnych przy
ul. Sienkiewicza 18 w Słupsku. Ze względu na duże zainteresowanie w 2012 r. uruchomiliśmy drugi punkt informacyjny z siedzibą przy ul. Jana Pawła II 1 w pok. 744.
 
Od początku naszej działalności udzieliliśmy ponad 22000 porad, z których skorzystało 3257 osób niepełnosprawnych. Dodatkowo dzięki zrealizowanym projektom w 2012 roku udało nam się podnieść kwalifikacje zawodowe 25 osobom niepełnosprawnym, z czego 5 znalazło zatrudnienie.
 
W ramach PION świadczyliśmy bezpłatne porady radcy prawnego i psychologa, z których skorzystało ponad 400 niepełnosprawnych osób.
 
Dodatkowo została utworzona strona internetowa www.progresja.slupsk.pl oraz dział „Informacje dla osób niepełnosprawnych” na obywatelski.slupsk.pl, na łamach których zamieściliśmy ponad 400 artykułów. Staramy się na bieżąco, a przede wszystkim rzetelnie informować  o najważniejszych sprawach dotyczących osób niepełnosprawnych
i pracodawców. Z satysfakcją możemy powiedzieć, że z miesiąca na miesiąc rośnie  liczba osób ją odwiedzających. Przez 24 miesiące z informacji skorzystało ponad 8000 internautów  (18000 odsłon).
 
W okresie naszej działalności staraliśmy się również aktywnie uczestniczyć w życiu trzeciego sektora. Dwukrotnie braliśmy udział w słupskim Festiwalu Organizacji Samorządowych, gdzie nasze stanowiska cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, odwiedziło je około 1.000 osób. W 2011 r. nasz zespół uczestniczył w VI Ogólnopolskim Forum Inicjatyw Obywatelskich w Warszawie. Zorganizowaliśmy również Wystawę sprzętu rehabilitacyjnego „Progresja”, która objęta została honorowym patronatem Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.  Wzięło w niej udział około 400 osób, zainteresowanych asortymentem prezentowanym przez 11 firm i organizacje pozarządowe. Podczas realizacji tych działań wspierała nas 15 - osobowa grupa wolontariuszy.
 
Dodatkowo myśląc strategicznie i długofalowo o naszej działalności, w 2012 roku fundacja założyła spółkę z o. o. Jej celem jest stworzenie możliwości zdobycia środków finansowych, które przeznaczone będą na działalność statutową Fundacji. Spółka umożliwia również kontynuację funkcjonowania organizacji i realizacji misji, niezależnie od innych źródeł finansowania, typu: projekty, granty, czy darowizny. Jednocześnie prowadzenie spółki pozwala nam tworzyć nowe miejsca pracy na wolnym rynku, co zwiększa nasze doświadczenie w prowadzeniu działalności.
 
Na nasze działania pozyskaliśmy łącznie ponad 300 000 złotych pochodzących głównie ze środków PFRON.
 
Wszystkie działania zrealizowane były dzięki zaangażowaniu i pracy 9 osób niepełnosprawnych zatrudnionych w fundacji.
 
Podsumowanie naszej pracy przyniosło wiele satysfakcji i potwierdziło, że nasze działania są potrzebne. Wyrażamy nadzieję, iż rok 2013 będzie dla fundacji równie owocny co rok poprzedni.
 
                                                                       Zespół Fundacji